czwartek, 17 stycznia 2013

Izabela Trojanowska single

Zestaw dwóch singli z 1980 roku w jednej składanej okładce:
Tonpress S353 - strona A - Tydzień łez, strona B - Wszystko czego dziś chcę

S332 - strona A - Tyle samo prawd ile kłamstw, strona B - Komu więcej, komu mniej
Pamiętam bieg z kolegą Mariuszem po te wydawnictwo z okolicy Cezasu do płytowego na pl. Hołdu Pruskiego, na wieść że rzucili Trojanowską a było to tuż przed godziną zamknięcia sklepu. Jak widać na powyższych obrazkach udało się. Brakuje jeszcze obrazka z wewnętrznej rozkładówki z różowymi ustami na całości ale po rozłożeniu nie mieściło się w skanerze.
A poniżej rozszerzony singiel z 1981 roku na jednej płytce z czterema utworami na 33 ⅓ obrotów:
Tonpress N-51 str A - "Nic za nic" i "Sobie na złość"

str B - "Pytanie o siebie" i "Jestem twoim grzechem"
wznowienie tej EP-ki już bardziej kryzysowe:
Tonpress N-51 str A - "Nic za nic" i "Sobie na złość"

str B - "Pytanie o siebie" i "Jestem twoim grzechem"
I tym sposobem nabywając te dwa powyższe wydawnictwa małych płytek mamy pełną zawartość pierwszej płyty płyty długogrającej "Iza".
Potem była druga płyta długogrająca "Układy" do której może single były, ale wtedy gdy były w sprzedaży na nie nie trafiłem.
A następnie pojawiła się EP-ka ze stalowym Bagażem:
Tonpress N-54 strona A - "Przyda się do kartoteki" i "Na bohaterów popyt minął"

strona B - "Pieśń o cegle" i "Czysty zysk"
A tu jeszcze płytka z 1981 roku z VIII konkursu na piosenkę dla młodzieży w którym to piosenka pt. "Na bohaterów popyt minął" zajęła drugie miejsce.
Tonpress N-43


15 komentarzy:

  1. Było tak, wpierw była single i czwórka, nagrania z Budką Suflera, a dopiero później Tonpress zdecydował się wydać dużą płytę, pierwszą artystki, która zawierała dokładnie te same nagrania. Była jeszcze edycji na kasecie magnetofonowej, z inną okładką
    Niestety, prawa do tych nagrań miały, Polskie Radio i Tonpress, z tego powodu, różnych właścicieli praw, płyta nie doczekała się wznowienia na nośniku CD.
    Potem byłą czwórka z nagraniami z Stalowym Bagażem, a dopiero później druga płyta Układy.

    Ta czwórka "Polskie RAdio - Studio Młodych"
    zawiera nagranie zespołu Bank w wersji nigdzie indziej nie publikowanej, ostrzejszej niż wersja z pierwszej dużej płyty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało mi się, że ze Stalowym Bagażem kupiłem później niż "Układy" ale może już dobrze nie pamiętam. Kasety niestety nigdy nie widziałem.

      Usuń
  2. Usta.

    http://1.bp.blogspot.com/-tHSLAhRXA6Q/UO11B0Jy6BI/AAAAAAAABI8/Vx41eE8PqwQ/s1600/Trojanowska_in.jpg

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurka blaszka, nie pamiętam już tego sklepu na Hołdu Pruskiego, pamiętam, że na Jagiellońskiej była duża - chyba największa - księgarnia. To tam kupowałem najczęściej płyty winylowe.
    A propos "Cezas" tak się składa, że mieszkam obok Cezasu, no jakieś 15 minut spacerkiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomniałem sobie, oczywiście był sklep płytowy na Hołdu Pruskiego, na samym rogu, obok była, albo i jeszcze jest księgarnia Zamkowa, a dalej był budynek, gmaszysko ponure, KW PZPR.

    Planuje kolega zgrywanie do postaci cyfrowej tych singli i pocztówek. JA lubię posłuchać jak gra z winyla. Napisał kolega, że ma gramofon Adam, top dobry, jak na polskie warunki gramofon, tylko, aby ładnie grało, to trzeba kupić dobrą wkładkę gramofonową, minimum to:

    http://www.topwinyl.pl/audio-technica-440mla-p-6680.html?osCsid=ea03dd0f8524fa4bd36e7f01b5f5f22a



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to było na rogu (teraz jest tam tzw. salonik prasowy), kolejki po świeże płyty, stosy kartonów po rozpakowanych płytach i Fonomaster, który robił na mnie ogromne wrażenie. Często tam w okolicy bywałem bo i obok "gmaszyska" była Składnica Harcerska. A same gmaszysko na mnie wrażenia nie wywierało, może dlatego że mnie polityka nie interesowała, a raczej muzyka i modele kolejki TT. Adama nigdy nie posiadałem, a za to mam Bernarda oraz Technicsa tangencjalnego, którego uwielbiam za jakość. Niestety tenże ma wkładkę typu T4P i do tego grającą ciszej na jednym kanale i mam wrażenie, że to się odbywa na nie całym paśmie, więc póki co poluję na wkładkę zamienną tej samej firmy. Bernard dźwiękowo mimo, że mam również wkładkę Ortofona, gra gorzej, im bliżej środka płyty tym brumienie od trafo lub od neonówki się wzmaga co jest irytujące a i sam silnik lekko hałasuje. Kolega na tej wkładce "struga" płyty?
      Mógłbym pozgrywać co nie co ale nie wiem jak to udostępnić by nikt się nie doczepił do praw autorskich.

      Usuń
  5. 1.Miałem w swoim życiu, w użyciu kilkanaście różnych wkładek, jedne grały lepiej inne gorzej, ale dopiero wkładka z igłą z szlifem "micro-line" gra tak jak grać powinna. Rożnica jest bardzo duża. Tutaj przeczytasz dlaczego:

    http://www.rms.pl/gramofony/typy-szlifow-we-wkladkach-gramofonowych-sferyczny-eliptyczny-liniowym

    Dlatego polecam:

    http://www.topwinyl.pl/audio-technica-440mla-p-6680.html?osCsid=ea03dd0f8524fa4bd36e7f01b5f5f22a

    Drogo, ale warta jest swojej ceny! Inna liga!
    Tutaj masz przykład jak gra polski winyl na tej wkładce. Egzemplarz był nowy, choć nie do końca dobrze wytłoczony, dodatkowo, ręcznie "wydłubałem" trzaski - zajęło mi to tydzień ;-)
    Urszula 3

    Udostępnij link w komentarzu. Takich blogów jak twój są setki tysięcy, jak nie miliony, prawdopodobieństwo, że ktoś doczepi się do praw autorskich, do starych polskich płyt winylowych, jest takie, jak wygrana w Totolatka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula 3:

      http://www39.zippyshare.com/v/89042124/file.html
      http://www67.zippyshare.com/v/33992745/file.html
      http://www6.zippyshare.com/v/59866527/file.html
      http://www5.zippyshare.com/v/91524793/file.html
      http://www38.zippyshare.com/v/35219127/file.html

      Usuń
    2. Mam tę płytę więc porównam, ale dźwięk również zależy od przedwzmacniacza gramofonowego, więc porównam.

      Usuń
  6. Oczywiście, przedwzmacniacz równie ważny jest, plus karta dźwiękowa w komputerze.
    Ja użyłem wejścia phono w wzmacniaczu, z lat 80:
    http://img27.imageshack.us/img27/8662/clipboard02sq.jpg
    Mam osobny przedwzmacniacz gramofonowy, dokładnie ten:
    http://www.audioreview.com/cat/amplification/preamplifiers/cambridge-audio/azur-540p/prd_334479_1591crx.aspx
    Gra lepiej, ale wtedy był zepsuty - obecnie produkują, niektóry, sprzęt który gra dobrze rok, a potem są problemy.
    Karta dźwiękowa w komputerze była taka:
    http://www.djshop.pl/i5897,emu,e-mu-0404-pcie.html
    Mam kilka lat, zero problemów ;-)
    Mam wydanie CD tej płyty, za źródło do wydania posłużyła płyta winylowa, gra to inaczej, niestety, raz, robiący zgranie był niechlujny, słuchać trzaski i inne brudy, a nie powinno, dwa, ten winyl kiepsko wydano, a taśm matek brak, lub brak kasy aby zapłacić temu który ma studyjne taśmy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładny zestaw, gratuluję. Miałem kiedyś wielką ochotę (zachęcony recenzjami (w Hi-Fi i Muzyka) kupić wzmacniacz Cambridge Audio A500 ale gdy posłuchałem w kilku miejscach i w różnych konfiguracjach to dałem sobie nim spokój, a i również z tym pismem. Ale patrząc teraz bez uprzedzeń może to być bardzo dobry przedwzmacniacz gramofonowy. Ja na razie używam przedwzmacniacza "zrób to sam" z kitu AVT: http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2680.pdf
    Do ewentualnej rejestracji nie używam komputera a rejestratora cyfrowego Olympus LS-5 http://www.olympus.pl/site/pl/a/audio_systems/audio_recording/sound_music_recorders/ls_5/index.pdf

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgraj, proszę, tą czwórkę Studio Młodych i czwórkę z Stalowym Bagażem. Na Surowo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nikt w sumie nie wspomina nigdy o fakcie że debiut Izy został nagrany ponownie w Czechach, z angielskimi tekstami. A płyta "Układy" miała mieć 10 piosenek, ale jedna nie weszła i do dziś jej nie wydano, taśmę matkę ma sama Iza.

    OdpowiedzUsuń